אירוע מקוון: הזכות להיות שונה

דיון ציבורי לרגל חודש זכויות אנשים עם מוגבלויות: הזכות להיות שונה + סמל אס"י.

לכבוד חודש שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, נקיים דיון פתוח לקהל הרחב בזכות שהיא הבסיס לזכויות אנשים עם מוגבלויות – הזכות להיות שונה.

באירוע נדבר, בין השאר, על זכותנו להיות שונים מהציבור הרחב וגם אלה מאלה, על סגנונות התקשורת שלנו, על הנורמות החברתיות בקהילה שלנו בהשוואה למקובל באוכלוסייה הכללית, ועל דרכים לקיים את הקהילה – קהילה שבה העדפותיהם של החברים השונים מתנגשות לעתים אלה באלה.

האירוע ייפתח ברב-שיח בהשתתפות:

לילך הדר, בת 40, אמנית בוגרת מכון אבני, בעבר כתבה ביקורות על ספרי נוער בעיתון הארץ ועסקה בלקטורה וקריאות אחרונות עבור הוצאות ספרים, כעת מציירת ומציגה בעמותת כנפיים ופעילה באס"י ובמרוצפות. גילתה שהיא אוטיסטית בשנות השלושים שלה למרות שחשדה הרבה לפני, מנהלת מחלה כרונית ומציירת בעיקר בכלים דיגיטליים בגלל המגבלה הפיזית.

עו"ס שי לעדן, חברת אס"י ומרוצפות, אוטיסטית שהבינה על זה לפני כ3 שנים, אובחנה ועדיין חוקרת את המשמעותיות. שי היא גם סולופוליאמורית ואנרכיסטית מערכות יחסים, במסגרת זה אחת מצוות הניהול של "פוליאמוריה ויחסים פתוחים הקבוצה המאוחדת", חברה בקבוצה "גאווה ומוגבלות", מאובחנת עם פוסט טראומה מורכבת ותסמונת אלהרס דנלוס וחקרה יחס לחריגות בחברה לאורך חייה.

חן גרשוּני, פעיל באס"י ובעמותת האוטיסטים האירופית אוטסקייפ. מנהל את עמוד הפייסבוק "מגזין מגוונוירולוגי – המהדורה העברית". כותב, מנגן, מתבונן, ושמח לתרום את חלקו למהפכה האוטיסטית העולמית, הנותנת את אותותיה גם כאן בישראל.

סולה שלי, מראשוני הקהילה האוטיסטית בעולם ובישראל וממקימי אס"י, הייתה בין עורכות האנתולוגיה "נשים מכוכב אחר". פרסמה מאמרים בלימודי מוגבלויות ופעילה בפורום לקידום האמנה, בקואליציה לכשרות משפטית ועוד.

לונה, דוקטור לבלשנות, עובדת כחוקרת בקריה האקדמית אונו וכמשלבת בבית ספר, נשואה ומגדלת עם בן.ת זוגה (הא-בינארי) חמישה חתולים. חברת אס"י מאז 2013. מנחה: מיכל ברקוביץ בר – אוטיסטית, אמא, אשת חינוך ואקטיביסטית למען אוטיסטים. חברה במרוצפות ובאס"י, מנהלת את הקבוצה "אוטיסטים/ות ושאר ירקות", וקבוצות סגורות של אוטיסטים.ות.

מנחה: מיכל ברקוביץ בר – אוטיסטית, אמא, אשת חינוך ואקטיביסטית למען אוטיסטים. חברה במרוצפות ובאס"י, מנהלת את הקבוצה "אוטיסטים/ות ושאר ירקות", וקבוצות סגורות של אוטיסטים.ות.

האירוע יתקיים ביום חמישי, 29 בדצמבר, בשעה 18:00 ב"זום".

קישור לטופס הרשמה: https://docs.google.com/…/1OUHjAXX2LcIoOfsj93FjK3KWWyYZ…

הנרשמים יקבלו תזכורת למייל, כולל קישור לזום, כשעה לפני תחילת האירוע.

בטופס ההרשמה ניתן גם להעביר מראש שאלה או נקודה לדיון. נשמח לשקול הוספת נקודות אלה לדיון.


פורסם בתאריך:
על ידי:
בקטגוריות:
עם תגיות:

2 תגובות על “אירוע מקוון: הזכות להיות שונה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *