הקרנת בכורה של הסרט "תפקוד גבוה"

film director and producer on the podium

הקרנת בכורה של הסרט "תפקוד גבוה" התקיימה ב-11 במאי בנוכחות היוצרים וכן רבים מחברי הקהילה האוטיסטית בישראל. יחד עם הכרטיסים קיבל הקהל גם את ערכת "אותות התקשורת" ורבים ענדו אותה.
לאחר הסרט נשאו דברים המפיקה קלאודיה לוין והבימאית דנה דימנט, אשר הודו לאנשים הרבים שתרמו לעשיית הסרט. דימנט ציינה שרבים בקהילה האוטיסטית בחרו שלא להצטלם לסרט, משום שהם עדיין "נמצאים בארון" לא מתוך התנכרות לאוטיזם שלהם אלא בגלל הצורך לשרוד בחברה הכללית. חה"כ אילן גילאון שנכח בהקרנה הוזמן גם הוא לשאת דברים. גילאון ציין שכל אדם נמצא במקום כלשהו על ספקטרום המוגבלות ושיחס אנושי לכל אדם איננו עניין של חסד אלא של צדק חברתי. הוא הוסיף שאיש לא צריך לשאת את המשא שלו לבדו וקרא לערבות הדדית. גילאון, אשר ריכז את וועדת המשנה של וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לעניין תקנות הנגישות, הדגיש כי הנגשה איננה רק בעיצוב הסביבה הפיסית אלא, כדבריו, "ההנגשה היא באדם" והחסמים החברתיים הקשים ביותר מקורם בדעות קדומות נגד אנשים עם מוגבלויות. לסיום אמר "השמיים הם הגבול, וננגיש גם אותם!".
הקרנות נוספות של הסרט תתקיימנה ביום רביעי 14 במאי וביום שישי 16 במאי. ההקרנה האחרונה, ביום שישי תהיה בנוכחות משתתפי הסרט ובסיומה יתקיים דיון עם הקהל.


פורסם בתאריך:
על ידי:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *